Jak na Internetu objevit šikovného řemeslníka
O řemeslech se říká, že mají zlaté dno, to však platí pouze tehdy, máte-li dostatek zákazníků, i samotné práce. Nemůžete zkrátka své mistrovství prokázat pouhým tvrzením, za vás promluví praxe a dobré zákaznické reference. Spokojenost zákazníků s řemeslnou činností je jedním z nejdůležitějších ukazatelů úspěšnosti jednotlivců i firem v podnikatelských aktivitách a významnou roli v tomto procesu hraje Internet. Lidé se tu se svými zkušenostmi velmi rádi podělí a možná to sami dobře znáte, když si chcete koupit kupříkladu tlakový hrnec, a od koupě některých z nich vás odradí negativní recenze a naopak ty pozitivní vás mohou motivovat k pořízení výrobku, který vám na první pohled nepřipadá atraktivní.
Jestliže chcete rozjet podnikání a být úspěšní ve vašem řemeslném oboru, musíte začít tím, aby o vás lidé věděli, a aby pak také mohli na základě osobní zkušenosti o vás psát hodnocení. Každý začátek podnikání je těžký, a abyste si jej usnadnili, měli byste mít vlastní webové stránky, přístupné pro internetové vyhledávače. Co tím máme na mysli?
Kdokoli se rozhodne využít řemeslných služeb, řekněme kupříkladu instalatérských prací, zadává do webových vyhledávačů klíčová slova, co se týkají jeho záležitosti, tedy například „čištění odpadů a kanalizace Trutnov“ anebo „podlahové vytápění Nová Paka“. Vyhledávače vyhodnotí na předních pozicích pouze ty weby, které mají dobře provedený audit SEO, a kde jsou velmi dobře podchycena příslušná klíčová slova. Klíčová slova – analýza je nutnou podmínkou k úspěchu, je to sice poměrně nenápadná drobnost, ale bez ní se nepohnete dál.
Jestliže nebude SEO v pořádku, vyhledávač vás zařadí až někam na konec seznamu a bude jen velmi málo pravděpodobné, že vaše třeba i skvělé služby někdo objeví. V dnešní době vám zkrátka již nestačí pouhé webové stránky, musíte být také viditelní, a pokud možno v popředí.