Děti a jejich představa budoucnosti
Každé dÃtÄ› má jinou pÅ™edstavu o budoucnosti. Jsou dÄ›ti, kterých když se zeptáte, co by v budoucnu chtÄ›li dÄ›lat, Å™eknou vám, že chtÄ›jà být nÄ›ÄÃm, co napÅ™Ãklad vÃdáme v pohádkách nebo že chtÄ›jà být nÄ›ÄÃm, co ani neexistuje. Je jasné, že než dÄ›ti vyrostou, to, ÄÃm chtÄ›jà být, se jeÅ¡tÄ› nÄ›kolikrát zmÄ›nÃ, takže na konec budou nÄ›ÄÃm úplnÄ› jiným, než tÃm, ÄÃm jako dÃtÄ› chtÄ›li být.
Pokud nÄ›ÄÃm chtÄ›jà být malé dÃvky, pak vÄ›tÅ¡inou princeznou. Dnes je ale velmi malá pravdÄ›podobnost, že by se nÄ›co takového splnilo. Kolikrát je to na konec tak, že jakmile daná dÃvka vyroste, ráda vzpomÃná na to, že si jako malá přála být princeznou, ale tÃm to konÄÃ.
Kdybychom se zaměřili na malé chlapce, pak bychom zjistili, že ti kolikrát dlouho nevÃ, ÄÃm by jednou chtÄ›li být. Na konec si zvolà to, co je nejvÃce láká, ale mnohdy v dÄ›tstvà nemajà pÅ™edstavu o tom, ÄÃm by chtÄ›li být.
DÃvky a chlapci to majà jinak. Jestli je ale nÄ›co důležité, pak je to to, aby ÄlovÄ›k jednou dÄ›lal takovou práci, která jej bude bavit a která jej uživÃ, protože nÄ›co takového je velice důležité.
Je dnes mnoho lidÃ, kteřà dÄ›lajà práci, která je nebavà a která je pomalu ani neuživÃ. NÄ›co takového rozhodnÄ› nenà ideálnÃ.
Je zapotÅ™ebÃ, aby ÄlovÄ›ka práce, kterou dÄ›lá, bavila a to proto, aby daný ÄlovÄ›k nebyl neÅ¡Å¥astný. Když tomu tak je, je dost možné, že s daným ÄlovÄ›kem nebude možné se ani pobavit, jelikož nebude mÃt na nic a na nikoho náladu.
DÄ›ti si kolikrát myslÃ, že každá práce na svÄ›tÄ› je pracà zábavnou, takže pokud to napÅ™Ãklad dopadne tak, že nebudou zrovna princeznou, pÅ™eci jen budou jednou dÄ›lat nÄ›co, co je bude bavit. Dnes je to o tom, že si ÄlovÄ›k musà urÄitou práci vyzkouÅ¡et, aby zjistil, jestli ji zvládne dÄ›lat a pÅ™ÃpadnÄ›, jak dlouho jà zvládne dÄ›lat.
UvidÃte, že i když dnes vaÅ¡e dÃtÄ› může tvrdit, že jednou bude princeznou, na konec bude mÃt takovou práci, ve které bude dané dÃtÄ› spokojené a nebude mu nic chybÄ›t i když princeznou nebude.